marketplaces.JPGLa digitalització de el comerç impulsa i fins i tot obliga les empreses industrials a estar presents en els nous espais de venda i comercialització. En els propers tres anys el comerç electrònic B2B creixerà un 25% interanual, segons els experts. Estar i tenir visibilitat és important. Però, on i com? Estar a tot arreu no sempre és el més adequat: cal dirigir bé els esforços. Per això cal saber triar bé. Per tal d’ajudar a les empreses industrials, amec ha elaborat la Guia de l’e-commerce per a la Indústria, que es presentarà el 15 de març , i que ofereix una visió sobre la situació actual de l’e-commerce: els tipus de plataforma que hi ha, quins són els punts crítics de l’operativa, i quines són les principals amenaces i oportunitats. La guia es complementa amb diverses fitxes sectorials de marketplaces que inclouen totes les opcions i plataformes a l’abast de les empreses industrials segons el sector a què pertanyen: tecnologia alimentària, packaging, tecnologia per al sector tèxtil, equipament per al bany, equipament elèctric, solucions per a ciutats intel·ligents, subministrament industrial i ferreteria.

 

D’aquesta manera, la Guia de l’e-commerce de per a la Indústria comença analitzant els conceptes bàsics de l’e-commerce, com la cadena de valor, els serveis d’implantació i de logística i enviament, per centrar-se després en els punts crítics: instal·lacions i magatzems necessaris, embalatge i preu, costos d’enviament i terminis de lliurament, tràmits administratius, atenció a client, talent, producte i poder de negociació.

 

Coneguts tots els aspectes per saber com operar, la guia ofereix a més una visió de l’panorama de l’e-commerce en la indústria, detallant la seva situació a Espanya, Europa, el marc legal i les amenaces i oportunitats que implica el comerç electrònic per al sector productiu.

 

La guia es complementa amb un conjunt de fitxes amb les plataformes de comerç electrònic més importants segons el sector i els mercats en què es troben. Aquestes fitxes destaquen els principals marketplaces en què vendre, els directoris en els quals donar-se a conèixer i generar leads, botigues online de tercers que exerceixen un paper similar al dels distribuïdors i importadors tradicionals, així com altres plataformes híbrides. Aquestes fitxes s’han elaborat tenint en compte les oportunitats que ofereixen per a cada sector. La informació inclou una descripció de cada plataforma, els serveis que ofereix, els preus per ser present i com funciona el procés de registre. Una eina molt útil per a l’empresa industrial per abordar de forma digital els mercats que més li interessin.

 

El 15 de març amec presentarà la guia en un partit en què les empreses industrials compartiran com estan operant en el mercat digital.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *