Barcelona, 24 de novembre de 2021. Les empreses fabricants d’equipaments per a bany, cuina i HVAC s’han reunit a la celebració de la Jornada del Sector , la cita anual de referència organitzada per amec ascon , on s’ha donat a conèixer la situació actual i futura del sector, i conèixer noves oportunitats, com les que brinda el canal contract nàutic, una indústria que a partir de la pandèmia està experimentant un creixement important.

 

El president d’ amec ascon i de Genebre, Miquel Paris, veu el sector d’equipaments per a bany, cuina i HVAC en ple creixement i evolució . El boom de les reformes que s’ha produït després de la pandèmia, pel fet que les famílies valoren més l’habitatge com a espai de convivència, “ha dinamitzat un sector, que ha aconseguit el pic de creixement, després del qual es continuarà cap a una normalització, però no caiguda” , ha detallat per part seva el responsable d’ amec ascon , Aleix Serrallonga. Així, el mercat europeu, el més important ja que representa gairebé el 60% de les exportacions, ha crescut un 30% fins al setembre respecte del 2020. Durant la jornada s’ha repassat l’evolució dels diferents mercats i quins subsectors han experimentat millor i pitjor comportament.

 

Aquest augment de l’activitat, però, ha anat acompanyat d’una caiguda dels marges, a causa de l’augment de preus de matèries primeres i de les dificultats d’aprovisionament, transport i logística. En aquest sentit, el responsable d’ amec ascon , Aleix Serrallonga, ha desgranat les principals característiques, oportunitats i barreres en l’aprovisionament que s’han trobat aquests darrers mesos les empreses.

 

Aquesta situació ha motivat, per una banda, “la detecció d’un augment de la competitivitat de les empreses respecte de les que s’havien deslocalitzat a destins més llunyans, que cal veure si es mantindrà o tornarem a la situació anterior” . Alhora, les dificultats experimentades a la cadena de subministraments han fomentat l’economia circular per reduir dependència de les matèries primeres, tal com ha comentat Serrallonga.

 

El proper any “es preveu que estigui marcat per la incertesa” , ha explicat Serrallonga, que ha incidit en la necessitat que la indústria segueixi invertint en digitalització i innovació, per la qual cosa les empreses poden recolzar-se en les subvencions i ajudes públiques. Davant el gran volum d’informació sobre les ajudes i la manca de coneixement sobre com aprofitar-les de la millor forma, “ amec duu a terme un extens treball de separar el gra de la palla. Seguirem ajudant a les empreses proporcionant-vos aquelles que més s’adapten a les vostres característiques perquè accediu a elles i us facilitin la vostra innovació” .

 

Durant la jornada, el president d’ amec ascon ha presentat així mateix les noves incorporacions a l’agrupació: Duplach , una empresa fundada el 2010 a Còrdova (Andalusia) fabricant de plats de dutxa, mobiliari de bany, miralls, panells i accessoris; Gatell (Barcelona, Catalunya), nascuda el 1942 i dedicada a la fabricació de bateries per a comptadors d’aigua i els seus accessoris de fontaneria; i Estil Gurú (Ontinyent, Comunitat Valenciana), fabricant i comercialitzadora de productes per a la impermeabilització i materials de construcció, especialment per a piscines, cobertes, teulades, banys i interiors.

 

Grans oportunitats al sector contract nàutic

 

Les empreses s’han mostrat especialment interessades en les noves oportunitats que presenta el sector contract nàutic, després de les intervencions de dos grans experts com ara Marcelo Penna , arquitecte naval i CEO de Marcelo Penna Group; i Sergi Tena , director de Producció a De Antonio Yachts. Penna i Tena han explicat quins productes interessen, com s’han de presentar les empreses en aquest mercat, quines característiques han de tenir aquests productes per respondre a les demandes d’aquest canal i com arribar a aquests clients nous. Les empreses industrials han considerat molt rellevant aquest mercat i han valorat especialment tota aquesta informació, han fet nombroses preguntes específiques i en alguns casos han aprofitat per presentar les seves empreses a aquests dos operadors importants.

 

amec impulsa els nous factors clau de competitivitat a les empreses

La comunitat de les empreses industrials internacionalitzades amec impulsa els nous factors clau de competitivitat a les empreses a Espanya : anticipació, adaptabilitat, col·laboració, glocalització i sostenibilitat . Les empreses que formen part d’ amec generen un volum d’exportació superior als 6.200 milions d’euros, exporten de mitjana el 53,6% de la facturació i inverteixen el 3,9% en innovació.

 

Per a més informació i entrevistes:

Glòria Ayuso

Glòria.ayuso@ga-binet.com

Tel. 654 60 95 18

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *