Marketing digital per a l’empresa industrial

Marketing digital per a l'empresa industrial

Horari: De 10:00 a 12:30

Formació online

  • Formació de 20 hores. Pots participar a tots els mòduls o triar el que més t’interessi.
  • Programa online (amb 40% de descompte per als membres d’amec)

L’acceleració de la transformació digital als departaments comercials i de vendes està sent espectacular. L’estratègia digital de les empreses industrials ha guanyat molta rellevància durant els últims anys i el canal online ha estat clau per generar oportunitats de negoci.

T’interessa? Envia un mail a rpous@amec.es

A qui ens dirigim?

Programa adreçat a les persones que integren el departament de màrqueting i comercial que vulguin conèixer les particularitats del màrqueting digital BtoB

Contingut del Programa

1.- Posicionament orgànic a cercadors per a empreses industrials

En aquest primer curs del cicle de màrqueting digital desenvoluparem un pla d’acció pas a pas per optimitzar el vostre posicionament orgànic als cercadors i així aconseguir que potencials clients que busquen els vostres productes o serveis a diferents llocs del món us trobin.

Programa

  • El SEO en el marc del pla de màrqueting digital i comercial de la teva empresa.
  • Entenent l’algoritme secret dels cercadors.
  • Com fer una auditoria general SEO de la teva web.
  • Eines per descobrir com cerca el teu client potencial i que està fent la teva competència.
  • Els criteris per seleccionar les paraules clau en què seràs més competitiu.
  • Onsite SEO: l’optimització interna de les teves pàgines mitjançant la prominència i la densitat de keywords.
  • Offsite SEO: Factors externs i link building.
  • El posicionament local: com aconseguir que et trobin els que et busquen a prop teu.
  • El SEO més enllà dels cercadors clàssics

2.- Com fer campanyes rendibles a Google Ads perquè et trobin els teus clients potencials

Al segon curs del cicle estudiarem la plataforma publicitària de Google i veurem com crear campanyes efectives que ajudin a generar oportunitats de negoci. Els canals digitals han esdevingut un punt de suport clau per als departaments de vendes de moltes empreses industrials i els cercadors continuen sent fonamentals a l’hora d’atreure clients potencials.

La competència és cada vegada més gran i sovint no n’hi ha prou amb un bon posicionament orgànic. Google Ads ens permetrà aconseguir les posicions més altes als resultats de cerca quan els nostres clients potencials ens busquin a qualsevol lloc del món.

A més, a través de Google Ads podrem realitzar campanyes de vídeo a Youtube, promocionar productes de la botiga en línia o mostrar banners en publicacions rellevants.

Programa :

  • La publicitat a cercadors en el marc del teu pla de màrqueting i comercial.
  • Configuració i estructura d’un compte de Google Ads.
  • Els diferents tipus de campanyes.
  • Quant hem d’invertir? Calcula la rendibilitat de les campanyes.
  • La selecció de paraules clau a les campanyes de cerca.
  • Seleccioneu la concordança de paraules adequada per a les vostres campanyes.
  • Els diferents tipus danuncis de textos i les extensions.
  • El Quality Score: com aconseguir la major qualitat a les teves campanyes perquè et surtin més barates.
  • Com fer una campanya de bàners a la xarxa de Display
  • Els diferents criteris de segmentació en una campanya de Display
  • Introducció a les campanyes de google shopping i de vídeo

3.- Com integrar les xarxes socials a l’estratègia de Màrqueting i comercial de l’empresa industrial

Les xarxes socials fa temps que han esdevingut espais d’interacció entre professionals del sector industrial. Moltes empreses ja treballen la seva presència en mitjans socials incrementant la seva visibilitat, generant oportunitats de negoci i ampliant el seu abast comercial.

Sovint també passa que no s’aprecia una rendibilitat clara de la inversió que es realitza a les xarxes socials, l’abast de les publicacions és molt limitat i es percep que l’activitat no està alineada amb els objectius estratègics de l’empresa.

En aquest curs proposarem un marc metodològic que ens permeti definir uns objectius mesurables alienats amb l’estratègia de màrqueting i comercial de l’empresa. Estudiarem com crear un pla d’acció efectiu a les xarxes socials més proclius per al sector industrial i com les noves plataformes publicitàries de Twitter poden contribuir a generar més oportunitats.

Programa

  • Com definir uns objectius clars per al pla de presència xarxes socials
  • Indicadors i mètriques claus per analitzar el rendiment de les accions en xarxes socials
  • Selecció de plataformes socials en base a objectius i estudi de competència
  • Definició de la línia editorial
  • Anàlisi del públic objectiu
  • Twitter:quins elements ha de tenir el tuit perfecte?
  • Twitter Ads: segmentació i Twitter Cards
  • Eines d’anàlisi i gestió per a xarxes socials

4.- Curs pràctic de Google Analytics per a empreses industrials

L’últim any l’activitat digital als departaments de vendes i màrqueting ha incrementat notablement. Les accions de màrqueting digital han guanyat molta rellevància, però som capaços de mesurar el rendiment i el retorn a la inversió?

En aquest curs pràctic aprendrem a trobar, interpretar i personalitzar a Google Analytics aquelles mètriques més rellevants per a les empreses industrials. Treballarem amb un compte real i anirem descobrint l’eina per aconseguir prendre decisions fonamentades i optimitzar el rendiment del nostre pla de màrqueting digital.

Programa :

  • Com instal·lar correctament Google Analytics per recopilar les dades amb precisió.
  • L’estructura de Google Analytics: comptes, propietats i vistes.
  • La configuració dels objectius personalitzats per a webs d’empreses industrials.
  • Eines d’anàlisi a Google Analytics: segments, dimensions i filtres avançats.
  • Coneix el perfil dels visitants al panell d’audiència.
  • Analitza el rendiment del teu pla de màrqueting digital al panell d’adquisició.
  • Estudia el rendiment de la teva web i el comportament dels teus usuaris amb el panell de comportaments.
  • És rendible el teu pla de màrqueting digital? Al panell de conversions.

Formadors

Carles Revilla

Carles Revilla

és llicenciat en negocis i màrqueting internacionals per l'ESCI-UPF i diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Carles és professor al màster de màrqueting industrial a EADA Business School i del màster de Digital Business d'EAE Business School, docent en programes d'emprenedoria del Tecnocampus de Mataró i col·labora amb diversos organismes i associacions empresarials com Barcelona Activa i amec.

Fitxa tècnica del programa

Les empreses membres d’amec tenen un 40% de descompte en el preu

Empreses no membre:

Inscripció a 1 mòdul: 433€ + 21%IVA

Inscripció als 4 mòduls: 1300€+21% IVA

Empreses membre:

Inscripció a 1 mòdul: 260€ + 21% IVA

Inscripció als 4 mòduls: 780€ + 21%

IVA Nombre mínim d’assistents per taller: 8

Política de cancel·lació

Per a cancel·lacions realitzades durant els 30 dies abans de l’inici del taller, es tornarà el 75% de l’import.

Per cancel·lacions realitzades durant els 15 dies abans de l’inici del taller, no se’n tornarà l’import.

Gestió de la Bonificació Fundae:

amec només gestionarà la bonificació fundae als inscrits a tots els mòduls, per això hem de disposar de la documentació necessària 7 dies abans de l’inici del curs.

Tens alguna pregunta? envia un correu a Raquel Pous rpous@amec.es