Gestió del conflicte i d’altres converses difícils
Gestió del conflicte i d'altres converses difícils
- Formació de 12 hores dividida en 4 sessions de 3 hores cadascuna
- Programa online (amb 40% de descompte per als membres d’amec i un 20% per als socis de DCA- digital catalonia Alliance)
Treballar en equip implica saber gestionar-se en la diversitat que constituïm. Les diferències d’interessos, punts de vista, maneres de viure les coses, ens generen malestar i ineficiències si les gestionem bé.
En aquest sentit, moltes de les converses que fem com a professionals són “converses difícils”, en què sentim incomoditat, ja que no sabem com fer-les de manera efectiva. De vegades perquè temem generar un conflicte o engrandir-ne un que ja està latent, de vegades perquè no volem perjudicar la relació amb els nostres interlocutors i altres vegades perquè la conversa ens afecta emocionalment.
En aquest curs:
- • Coneixeràs les claus que intervenen en els conflictes i en altres converses difícils
- • Desenvoluparàs de manera pautada l’assertivitat i l’empatia necessària per afrontar-les amb èxit.
- • Disposaràs de models, pautes i eines específiques per abordar de manera efectiva cada tipus de conversa i amb cada tipologia de persona.
- • Coneixeràs el teu propi estil de comunicació sota pressió.
- • Entrenaràs les converses que consideres difícils i conflictives al teu entorn professional, fomentant:
Confiança Responsabilitat Compromís Empoderament
T’interessa? Envía un correo a epahissa@amec.es
Quins beneficis obtindrem?
- Desplegar lideratge útil per mobilitzar i desenvolupar persones.
- Desafiar-se a si mateixos i desafiar als seus equips.
- Ampliar la consciència sobre l’impacte de la seva forma d’actuar.
- Generar un clima inclusiu i positiu que permeti aflorar el talent de les persones.
- Gestionar de manera constructiva els canvis.
- Abordar converses necessàries per millorar la manera com “treballem junts” i la millora dels resultats.
- Desbloquear situaciones improductivas.
- Impulsar la responsabilitat i el compromís dels equips.
- Generar un futur desitjat comú, per fer que les persones vulguin o acceptin mobilitzar-se.
- Desenvolupar l’assertivitat, mitjançant l’enllaç de confiança amb els altres.
- Generar una cultura de transparència i agilitat.
-
Utilitzar la millor estratègia per fer front als conflictes que es generen
Contingut del Programa
Primera sessió:
El triangle de les converses: Efectivitat, persones i relació Matriu dels equips d’alt rendiment: seguretat psicològica + accountability.
2 valors fonamentals en joc.
- Habilitats conversacionals:
- Desenvolupament de la comunicació assertiva:
- Davant de l’agressivitat i la passivitat: pautes per a una comunicació assertiva.
- Pràctiques de silenci i de violència: observar els senyals i contrarestar-los.
- Test per a l’autodiagnòstic del propi estil sota pressió
- 5 Tipus de persones amb qui és difícil conversar
- Desenvolupament de l’escolta empàtica: empatia cognitiva i empatia emocional
- Converses específiques:
- Dir No
- Posar límits
- Converses específiques:
- Desenvolupament de la comunicació assertiva:
Segona sessió
- Altres converses específiques:
- Donar i rebre feedback: Model Coipp i gestió emocional.
- Implementar en els equips decisions impopulars ja preses: Metodologia de 5 passos per comunicar-les i 7 passos per gestionar-les.
- Realitzar un seguiment: distingir-lo del control + pautes
Tercera sessió:
- Tipus de conflicte. La metodologia per identificar els 4 tipus de conflicte.
-
Fonts organitzatives i individuals més freqüents.
-
Etapes d´un conflicte.
-
Estratègies de resolució de conflictes, quan i com aplicar-les
-
Negociació: habilitats dinfluència, persuasió i control emocional
Quarta sessió:
Entrenar els continguts tractats de manera aplicada mitjançant la tècnica de rol playing. Per això, Abiwell oferirà casos que reflecteixin situacions habituals difícils de gestionar per als managers. Això no obstant, es fomenta que siguin els mateixos participants els que elegeixin, entre els seus propis casos, els casos que volen entrenar.
METODOLOGIA
La metodologia és vivencial i pràctica, basada en “learning by doing”, amb exposicions de continguts, per part del professor, de màxim 20 minuts seguits, alternant amb reflexions i dinàmiques interactives en què tots participen.
Aprendre és saber fer: es facilita que els participants puguin transferir els aprenentatges d’aula a la realitat laboral mitjançant:
- pautes clares i concises per activar els conceptes i models
- reflexions i anàlisis a classe aplicades als seus casos.
- entrenament a classe amb la tècnica del rol-playing, simulació.
- s’impulsa la implementació dels continguts, així com la reflexió posterior, mitjançant un suggeriment de pla d’acció.
Formadora
Ángels Pons
Ángels Pons
Fitxa tècnica del programa
Las empresas miembro de amecdisponen de un 40% de descuento en el precio y las empresas socias de DCA- digital catalonia Alliance disponen de un 20%
Miembros amec: 477€ + 21% IVA
Socios DCA- digital catalonia Alliance: 612€ + 21% IVA
Empresas no miembros: 796€ + 21% IVA
Número mínimo de asistentes: 7
Política de cancel·lació
Per a cancel·lacions realitzades durant els 30 dies abans de l’inici del taller, es tornarà el 75% de l’import.
Per cancel·lacions realitzades durant els 15 dies abans de l’inici del taller, no se’n tornarà l’import.
Gestió de la Bonificació Fundae:
amec no gestionará la bonificación fundae para esta formación
Tens alguna pregunta? contacta amb: – epahissa@amec.es