24 de novembre de 2020
  • El sector «espera veure brots verds a la primavera del 2021», ha explicat el president d’amec ascon i CEO de Genebre, Miquel París.
  • L’afectació és diferent segons els mercats i els subsectors: es manté Europa i Àsia, però cau Llatinoamèrica, i es frena la nova construcció enfront de la rehabilitació i l’activitat relacionada amb un augment de la higiene.
  • amec afronta el 2021 amb noves propostes en línia amb la seva missió: dotar les empreses d’eines per adaptar-se i ser competitives en l’entorn actual impulsant els nous factors clau de competitivitat, que són l’anticipació, l’adaptabilitat, la col·laboració, la glocalització i la sostenibilitat.

 

pRESENTACION-AMEC-ASCON.JPGBarcelona, 24 de novembre de 2020. amec ascon ha celebrat avui una trobada amb els mitjans relacionats amb el sector d’equipament per a bany, sanejament i ventilació, en la qual ha compartit la situació de les empreses en un any convuls per l’impacte de la pandèmia.

El president d’amec ascon i CEO de GENEBRE, Miquel París, ha explicat que la gran recuperació de les vendes experimentada entre agost i setembre no arribarà per complir les previsions que les empreses havien realitzat per aquest any, de manera que es preveu una caiguda de la facturació d’entre el 5 % i el 15 %. «La reactivació serà un xic lenta. Esperem els brots verds a la primavera del 2021», ha detallat.

L’afectació és diferent segons els mercats. «La contracció ha estat molt gran a l’Amèrica Central i Sud-amèrica, sobretot a l’Argentina i el Brasil. Europa es manté, excepte Anglaterra. Els països asiàtics, per contra, resisteixen bé», ha explicat el president d’amec ascon. La nova situació ha comportat un augment molt important dels preus dels materials procedents del sud-est asiàtic, cosa que «els industrials haurem d’afrontar treballant en una contingència econòmica dura», ha afegit Miquel París. Les empreses industrials posen així la seva atenció en la cadena de subministrament, que ha passat a convertir-se en un element clau i estratègic.

 

És per això que «s’aprecia una nova tendència dirigida a apropar la producció de matèries primeres a través de nous procediments basats en la biotecnologia i l’ús de nous materials per suplir la dependència de països més allunyats», ha explicat la directora adjunta, Paula Camacho.

 

La trobada ha servit per repassar l’evolució dels diferents subsectors. Durant l’actual crisi ha augmentat la rehabilitació d’edificis, enfront de la caiguda de les noves promocions, que ha impactat amb duresa les empreses d’equipament de bany i cuina. No obstant això, les empreses que han resultat més afectades són més optimistes després d’observar el rècord de vendes experimentat aquest estiu respecte a anys anteriors: «aquesta variació tan pronunciada ha fet virar el pessimisme que hi havia en observar que tota l’afectació es deu a un factor conjuntural, ha afirmat París.

La pandèmia està afavorint al seu torn un augment de l’activitat en els subsectors relacionats amb la ventilació i purificació de l’aire, i d’elements que minimitzen el contacte i contribueixen a la higiene, com portes automàtiques, eixugamans, rentamans i aigüeres portàtils, punts d’higiene transportables, etc. «El baix cost i la capacitat d’enviament ràpid són aspectes clau d’aquest tipus de productes», ha afirmat Camacho, que ha afegit que «aquesta tendència també es mantindrà passada la COVID-19». En aquest sentit, la indústria que ha sabut innovar i adaptar-se als nous escenaris és al seu torn la que ha patit en menor mesura. Al mateix temps, cada vegada més empreses se sumen a col·laborar amb ONGs en el desenvolupament de vàters assequibles i d’altres productes d’higiene perquè les famílies de tot el món tinguin accés a un lloc segur i net per anar al lavabo.

Noves accions per adaptar-se al nou entorn i arribar als mercats

amec afronta el 2021 amb noves propostes en línia amb la seva missió: dotar les empreses d’eines per adaptar-se i ser competitives en l’entorn actual impulsant els nous factors clau de competitivitat, que són l’anticipació, l’adaptabilitat, la col·laboració, la glocalització i la sostenibilitat.

Per al disseny de les propostes intervé el sistema d’impacte d’amec, implantat a l’organització per adaptar-la de forma constant a les necessitats de les empreses i assegurar que la seva acció incideix directament en un augment en la competitivitat dels seus membres.

A començaments del 2021, amec ascon acostarà els seus membres als mercats i a la venda sigui quin sigui l’escenari de la pandèmia. En aquest sentit, s’han programat missions virtuals a mercats com Polònia, Suècia, el Regne Unit, Indonèsia i el Senegal. amec ascon també organitzarà una missió inversa de prescriptors, mentre que repetirà la missió a Rússia, que es va realitzar de forma virtual, «però de forma presencial tan aviat com sigui possible, ja que en aquest mercat el contacte s’ha demostrat que ha de ser directe», ha indicat Camacho. L’any 2021 tindrà lloc l’ISH en format virtual, la Mostra Convegno, ajornada el 2020 i el Salone Internazionale del Mobile.

amec genera impacte en la competitivitat dels seus membres oferint-los formació molt enfocada a les seves necessitats, prospectiva, assessorament i l’oportunitat de col·laborar entre si. Tota l’activitat s’orienta als nous factors de competitivitat de les empreses. Pel que fa a la formació, l’entitat se centra en aspectes clau com el comerç electrònic, el màrqueting industrial, la ciberseguretat, la preparació de tècnics per a la venda i la sostenibilitat, entre molts altres aspectes.

amec posa molta atenció en ajudar les empreses a captar el talent, necessari per a la seva transformació, i en el foment de la col·laboració entre els seus membres, per tal que materialitzin nous reptes complicats d’assolir en solitari. A través de l’organització, les empreses intercanvien solucions davant les situacions que afronten, poden portar a terme projectes amb altres companyies o compartir serveis i capacitats.

amec impulsa els nous factors clau de competitivitat a les empreses

L’associació de les empreses industrials internacionalitzades amec impulsa els nous factors clau de competitivitat a les empreses d’Espanya: anticipació, adaptabilitat, col·laboració, glocalització i sostenibilitat. Les empreses que formen part d’ amec generen un volum d’ exportació superior als 6.200 milions d’euros, exporten una mitjana del 55,5 % de la seva facturació i inverteixen el 4,7 % en innovació.

Per a més informació: 
Glòria Ayuso
Gloria.ayuso@ga-binet.com
Tel. 654 60 95 18

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *