- Tots dos salons seran la primera convocatòria presencial dels seus respectius sectors a Europa després del començament de la pandèmia
Barcelona 11 de març de 2021. amec, la comunitat de les empreses industrials internacionalitzades, i Fira de Barcelona han ratificat l’acord de col·laboració per donar el màxim impuls a la promoció i la internacionalització dels salons Hispack i Alimentària FoodTech, que se celebraran conjuntament del 19 al 22 d’octubre a al recinte Gran Via de Fira de Barcelona.
Així ho han acordat recentment els principals directius d’ambdues institucions i de amecalimentec i amecenvasgraf, les agrupacions sectorials d’amec. Gràcies a aquesta col·laboració, amec treballarà al costat de tots dos salons en la selecció de països clau per a l’exportació tant d’envàs i embalatge com de tecnologia alimentària i equipament per a la transformació i conservació d’aliments i begudes, i seleccionarà un grup de compradors internacionals dels països amb major potencial de compra com al sud d’Europa, Llatinoamèrica, la conca Mediterrània i nord d’Àfrica.
Tant Hispack com Alimentària FoodTech són un clar referent firal per als mercats de al Sud d’Europa, d’on procedeixen gran part dels seus visitants professionals. La plataforma formada per les dues fires serà la primera convocatòria dels seus respectius sectors a Europa després del començament de la pandèmia. És per això que Fira de Barcelona, amecalimentec, amecenvasgraf i les dues fires han acordat unir els seus esforços perquè sigui una cita ineludible a nivell nacional i internacional tant per als expositors com per als visitants. Mostra d’això és la trobada que van celebrar els seus principals representants a la seu de amec, per tal de sumar esforços per assegurar l’èxit de les dues convocatòries.
La doble convocatòria firal oferirà una visió completa de l’cicle de vida del producte alimentari, des de l’ingredient fins als equips i tecnologies per a totes les fases de l’procés de fabricació, passant per l’envàs i embalatge, la logística o la seva arribada a el punt de venda. Així mateix, Hispack mostrarà també solucions de packaging, procés i logística per a la resta de sectors productius. Les sinergies entre tots dos salons són notables, ja que la indústria alimentària és el principal demandant en solucions d’envàs i embalatge.
A més de la internacionalitat, els dos salons han de fomentar la innovació, l’emprenedoria, la sostenibilitat i la transformació digital de les empreses a través de les seves activitats formatives i de networking per contribuir a la reactivació i creixement econòmic de les seves indústries.
En la seva última edició conjunta, el 2018, Hispack i Alimentària FoodTech van reunir prop de 1.100 expositors directes de 30 països i més de 38.000 visitants, un 10% de procedència internacional.
Gran expectació
Les agrupacions amecalimentec i amecenvasgraf representen als fabricants espanyols de tecnologia de procés alimentari, ingredients i packaging i uneixen a les principals empreses expositores d’aquests salons. Aquestes empreses estan esperant amb gran expectació la celebració de les dues fires, conscients que serà una excel·lent oportunitat per retrobar-se finalment amb els seus clients d’una manera presencial i segura.
Bona part d’aquests fabricants són líders mundials en les seves especialitats i durant la pandèmia, com a servei essencial, han seguit produint i prestant servei, posant tot el seu esforç en arribar en tot moment allà on es necessitava tot i les dificultats. Un compromís que caracteritza a aquesta indústria i que ha estat molt valorat, ja que en moltes ocasions estreta encara més la relació entre client i proveïdor.
amec impulsa els nous factors clau de competitivitat a les empreses
amecalimentec i amecenvasgraf formen part d’amec, la comunitat de les empreses industrials internacionalizadas.amec impulsa els nous factors clau de competitivitat a les empreses a Espanya: anticipació, adaptabilitat, col·laboració, glocalització i sostenibilitat. Les empreses que formen part d’amec generen un volum d’exportació superior als 6.200 milions d’euros, exporten de mitjana el 55,5% de la seva facturació i inverteixen el 4,7% en innovació.