ampñliacio-aeroport.JPGamec és una entitat adherida a l’acte de reivindicació de l’ampliació de l’aeroport del Prat que ha tingut lloc avui a Barcelona. L’ampliació és vital perquè permetrà fer front a l’augment de l’activitat en un dels dos aeroports més importants d’Espanya, i incrementarà la relació comercial espanyola amb la resta de continent a través del corredor de la Mediterrània.

 

L’objectiu de l’acte ha estat reclamar un gran pacte institucional per aprovar l’ampliació de l’Aeroport Barcelona – El Prat entre les administracions públiques -Govern, AENA, Generalitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, els ajuntaments de Barcelona i dels municipis del Baix Llobregat, comarca en què s’ubica l’aeroport. L’objectiu és també comptar amb la complicitat de les autoritats de la Unió Europea. Les entitats impulsores d’aquesta reclamació són Barcelona Tech City, la Cambra de Comerç de Barcelona, ​​el Cercle d’Economia, el Cercle Eqüestre, ESADE, Foment del Treball, PIMEC, RACC i UFEC. A aquestes entitats se li han afegit amec i altres com “adherides”.

 

El manifest exposa que:

  • L’Aeroport de Barcelona – el Prat és un dels principals motors de competitivitat, ocupació i futur de Barcelona, ​​Catalunya, Espanya i la Regió Euromediterrània.
  • Amb el seu actual disseny i configuració, està esgotant la seva capacitat. La xifra de gairebé 53 milions de viatgers registrats en l’any 2019 es va acostar a la seva capacitat màxima de 55 milions.
  • Amb la seva ampliació, l’Aeroport de Barcelona podrà reforçar el seu paper de “hub” intercontinental pel qual hem estat lluitant durant anys.
  • L’Aeroport és una eina vital per aprofundir en el desenvolupament d’activitats d’alt valor afegit, que exigeixen, en un món cada vegada més global i urbanita, la necessitat d’un Aeroport de primer nivell per atraure talent i inversió.
  • L’ampliació de l’Aeroport ha de ser perfectament compatible amb la protecció de la biodiversitat, mitjançant l’adopció de les mesures compensatòries adequades i proporcionades. Aena s’ha de comprometre a què les actuacions projectades per a la consolidació de l’Aeroport José Tarradellas Barcelona – el Prat comportin no només la mera restauració, sinó la compensació dels espais naturals afectats en relació d’1 a 10, així com la creació d’un nou espai natural de Delta del Llobregat amb una ampliació de la superfície protegida superior al 25% de l’actual.
  • L’ampliació de l’Aeroport ha de ser plenament conciliable amb el Port de Barcelona, ​​i així s’exigeix. I ha de permetre el desenvolupament harmònic de les dues infraestructures que són rellevants.
  • El cost d’oportunitat i d’imatge de no dur a terme aquesta inversió seria altíssim per a l’economia de Catalunya, en el qual es perdria competitivitat, d’una banda, i connectivitat en un món cada vegada més global, pel altra.
  • D’altra banda, en un món interconnectat, cal aprofundir en la capacitat de l’Aeroport Barcelona – El Prat per consolidar-lo com a hub internacional, el temps que es necessita, també, aprofundir en la seva connectivitat ferroviària, ja sigui en rodalies, com en trens AVE , per apropar aquesta infraestructura al territori.
  • Així mateix, Aena ha de mantenir el seu compromís amb els plans de futur dels Aeroports de Girona-Costa Brava i Reus, pels quals s’ha de seguir apostant amb inversions destacades, que a més de la seva mobilitat internacional pròpia, han de ser complementaris a el desenvolupament del hub de Barcelona.

El manifest exposa, en definitiva, que el país requereix de polítiques de creixement, que permetin dinamitzar l’economia alhora que afavorir la cohesió social. Sense creació de riquesa no és possible la seva redistribució, ni personal ni territorial. Sense creació de riquesa, l’Estat del Benestar serà insostenible. Cal que es prioritzin les infraestructures públiques i privades, vitals per al país i per al seu desenvolupament, que li permetin competir internacionalment i reduir el seu dèficit històric denunciat per la societat civil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *